SP Białynin Janisławice w Ojcowskim Parku Narodowym

Oto kilka przykładowych wpisów wraz ze zdjęciami, przesłane przez uczniów ze Szkoły Podstawowej w Białyninie i Szkoły Podstawowej w Janisławicach. Na zdjęciach uczniowie wykonują różne zadania w terenie i podczas zajęć warsztatowych, podziwiają zapierające dech w piersiach widoki.

Mieliśmy różne zadania do wykonania: Praca z mapą, wyznaczanie azymutu, oznaczanie flory i fauny Ojcowskiego Parku Narodowego. Podzieliliśmy się na cztery grupy, każda dostała swoją mapę z opisem zadania do wykonania. Troszkę się pogłowiliśmy, w którą stronę pójść i wyruszyliśmy z Misją nr 1. Oj nie było tak prosto. My ludzie z nizin, nie jesteśmy przyzwyczajeni do wspinania się. Kozicami to my nie jesteśmy…”

21

„Pracujemy bo chcemy się dobrze zaprezentować pani Alicji i panu Januszowi. Za chwilę pojawią się u nas.”

34

„Dziś my: Nietoperki, Gacki, Jaskiniowcy i Zieloni wędrowaliśmy do Jaskini Ciemnej. Pogoda jest piękna , a czasu na zwiedzanie tak mało.”

65

„Dzisiaj trzeci dzień naszej zielonej szkoły.
Ach jaki piękna Brama Krakowska.
Kto ją zamknie ?
Dziś również mieliśmy wejście do Jaskini Ciemnej i jak sama nazwa wskazuje jest tam ciemno….”

78



„…a po południu intensywnie pracowaliśmy nad naszymi prezentacjami. Wymyśliliśmy sobie, że przebierzemy się za jaskiniowców, w końcu nazwa zobowiązuje i przygotujemy pokaz slajdów i krótkie przedstawienie. Popracowaliśmy nad tekstem, kostiumami… i zabrakło czasu, byśmy nauczyli się tekstów na pamięć. Nie przeszkodziło nam to jednak zaprezentować się na scenie”

1112

„Żegnamy się dziś z Ojcowskim Parkiem Narodowym, Panem Januszem, panią Alicją. Podziękowaliśmy za wiedzę; umiejętności, które na pewno wykorzystamy; skarby znalezione pod zamkiem; źródełko miłości; męczącą wędrówkę, by obejrzeć nietoperze; możliwość zbadania wody w laboratorium pod chmurką; za wyjaśnienie, czym jest azymut; ojcowskie legendy; wędrówkę w strugach deszczu ( na szczęście tylko jedną, a w zasadzie pół); cierpliwość, życzliwość i uśmiech.”

1314

1516